Friday 7 November 2014

Kesilapan Terbesar Saya Bila Melibatkan Soal Wang

Assalamualaikum sahabat semua,

Di sini saya coretkan semua kesilapan saya dalam membuat keputusan berkenaan dengan soal wang supaya menjadi iktibar kepada sahabat semua yang baru sahaja keluar daripada menara gading dan masih mencari pekerjaan.Kesilapan yang saya lakukan adalah daripada pengalaman saya sendiri dan saya berharap sangat agar tidak ada anak bangsa saya yang membuat kesilapan seperti saya.

1-Membeli kereta pertama (kia sportage) dengan menyambung bayar daripada orang lain.
2-Masuk skim cepat kaya dan kerugian RM700
3-Buat personal loan RM18k dengan interest 12% setahun untuk masuk MLM.
4-Menghabiskan RM8k untuk kereta sportage seperti repair,tayar dan roadtax.
5-Membeli emas dengan harga RM8k kemudian jual dengan harga RM6k selepas setahun.
6-Buat loan lagi RM11k juga dengan interest 12% untuk kawin.
7-Beli kereta kedua Kia Spectra dengan harga RM24000, baru 3 tahun pakai harga semasa hanyalah RM10K.

Jika difikir kembali alangkah bagusnya jika saya boleh membetulkan kesilapan yang lalu.Huhu

4 comments:

  1. 8-Bili Motor Dua Biji CASH....TaPi BAGI KAT ORANG......

    ReplyDelete
  2. 8-Bili Motor Dua Bijik CASH....tapi baGi kat orang Guna.....

    ReplyDelete
  3. 8-Bili Motor Dua bijik CASH....Tapi....

    ReplyDelete
  4. bukan bagi kat orang tapi kena curi...yg tu takpa...aku untung kat akhirat bila aku tuntut balik depan Allah SWT kepada sapa yang curi motor kawasaki kips ZSR cyclone 2 bijik tu...

    ReplyDelete