Monday 20 April 2015

Bedak Sejuk Herba Madu Kelulut

Assalamualaikum sahabat semua,

Pada kali ini saya ingin mengiklankan produk sahabat saya Syaik Ambran iaitu Bedak Sejuk Herba Madu Kelulut.

Pada mulanya, Syaik datang ke kilang saya mengadu pasal permintaan untuk bedak sejuk keluarannya di luar kemampuan makcik-makcik di kampung untuk membuatnya.Makcik-makcik ni kebanyakkannya adalah ibu tunggal ataupun suri rumah sepenuh masa di Baling.Yela mana nak bancuh bedak sejuk dan kemudian nak kena titik satu-satu di atas talam sebelum dijemur.Kalau dapat order sampai 1 tan mana la nak larat titik bedak sejuk tu satu persatu.Jadi, hasil perbincangan saya dengan dia, maka saya telah membuat satu design mould bedak sejuk untuknya.1 mould boleh buat sebanyak 8836 biji bedak sejuk.Bayangkanlah dia perlu order 24 keping mould untuk menampung permintaan pelanggan di sekitar Kedah dan Penang sahaja.Kerja dia sekarang lebih senang.Bancuh bedak sejuk kemudian sapu sahaja pada mould lepas tu jemur sahaja.6 keping mould siap dalam masa 30 minit sahaja jika cuaca panas.Walau bagaimanapun, kita lupakan cerita saya dengan mould bedak sejuk ni dulu dan kita cerita pasal khasiat bedak sejuk herba madu kelulut ini.

Syaik Ambran telah memberi sedikit bedak sejuk herba madu kelulut ini kepada saya sebagai sample untuk saya sendiri cuba pakai dan rasai perbezaannya.Cara pakainya sama sahaja macam kita pakai bedak sejuk biasa cuma yang berbezanya bedak sejuk ini boleh dipakai di seluruh badan dan bukannya hanya pada kulit muka sahaja.Mulanya saya ambil sedikit bedak tu letak atas tangan, pastu saya bancuh sikit dengan air kemudian lumur kat muka.Mak ai...ada satu bau herba yang bagi saya agak kuat menusuk hidung saya.Tapi bau itu akan hilang selepas bedak sejuk ni kering kat muka.Kalau kita nak hilangkan bau herba tu kita boleh bancuh bedak sejuk ni dengan menggunakan air mawar.Masa kita lumur kat muka tu kita kena lumur macam menyental daki-daki kat muka kita.Bila bedak sejuk tu dah kering kemudian kita pun terus sahaja basuh muka kita untuk hilangkan putih bedak sejuk ni.Saya sendiri dapat rasai perbezaan kulit muka saya selepas membasuh bedak sejuk yang dah kering ni.Kulit saya rasa halus dan gebu.Lepas tu rasa macam licin sahaja.Saya pun pelik juga herba apa yang Syaik Ambran letak kat dalam bedak sejuk ni.Yang madu kelulut tu saya tau la.Bila tanya dia trus cakap rahsia..haha...terkena saya.Yela takkan la dia nak bagitau ramuan rahsia bedak sejuk madu kelulut keluaran dia ni pada saya pulak kan.Kang tak pasal-pasal saya jual rahsia bedak sejuk dia kepada D'Herb.Hehe

Antara Khasiat Bedak Sejuk Herba Madu Kelulut

1-Menaikkan Seri Wajah
2-Menghaluskan Kulit Wajah
3-Anti Penuaan
4-Anti Pengoksidaan
5-Menipis dan Menghilangkan Jeragat dan Jerawat pada Kulit Yang Berminyak, Kulit Kering dan Kusam




Menurut Syaik, bedak sejuk ini boleh dipakai seisi keluarga termasuk ibu,ayah,anak,tokwan dan toknek.Smua boleh pakai kerana bedak sejuk ini adalah produk penjagaan kulit wajah tak kira lelaki atau perempuan.Anak remaja adalah individu yang paling kerap menghadapi masalah jerawat dan jeragat ni.Cubalah bedak sejuk ini dan insyaallah dengan izin yang Maha Kuasa ianya mujarab.



Harganya bagi saya amatlah murah kalau nak dibandingkan dengan kesannya pada kulit wajah saya.Harganya cuma RM10.00 sahaja tak termasuk postage.

Jadi kalau ada kawan-kawan yang nak order boleh contact saya sama ada melalui email ataupun facebook.Saya hanya menolong kawan saya memasarkan produknya sahaja.Terima kasih

Wassalam.

No comments:

Post a Comment