Tuesday 4 February 2020

Pengalaman bercuti ke Padang dan Bukittinggi Secara Backpackers 5

Untuk data internet di Padang aku beli simkad kartu As Telcomsel...harga 20k...pastu kena top up la 4gb 60k...jadi total semua 80k...boleh guna untuk 1 bulan...dia punya coverage kat  Padang dan Bukittinggi line dia ok sikit dari yang lain..pergi ja mana-mana kedai jual sim dan minta tauke setup siap-siap pasang kat telefon...aku tak jumpa pulak kat airport ada orang jual simkad...


harga 20k rupiah dan topup 60k untuk data

nak check data boleh tekan *100#


Kat sini nak pi mana-mana boleh guna gojek saja..boleh downloads app gojek kat google play..harga gojek minimum 9k rupiah..Pastu aku pi jambatan siti nurbaya dan lepak kat atas gunung Padang.Tengok laut sambil layan angin sepoi-sepoi bahasa...


Kat batu Malin Kundang tengah dok buat pembangunan bagi perelok tempat ni...pantai dia pun penuh sampah sarap...Aku sembang dengan pekerja kontrak kat sini tanya mana batunya...dia pun tunjuk la..dia tanya dari mana...Aku ckp dari Malaysia...terus dia ngak perchaya...dia ingat orang sini aja...haha..napa bapak..ingat gue ngak bisa pake basa indon..sampe mau ngulang tanya asli Malaysia ka...

bot nelayan kat jembatan siti nurbaya

ada rumah atas pokok kat jembatan siti nurbaya


mitos atau benar hanya Allah yang tahu

spot ambik gambar kat sini 

jembatan dan bot nelayan

rumah pekerja kontrak berehat

bot batu yang pecah

ada tukang kutip sampah siap bawak patung perempuan...benda yang aku tak jumpa kat Malaysia

video dia kat sini


kerja-kerja pembangunan tempat ni 

ada la jugak jurujual baju cenderahati kat sini

jembatan siti nurbaya

korek-korek pasir

tali temali batu

tempat lepak tengok pemandangan laut atas bukit

batu malin kundang

tempat lepak tenangkan fikiran

bot nelayan dan jambatan

tak tau sapa yang nak tolong ambik gambar

kedai makan kat sini

tali temali batu

signboard jembatan

lagi bot dengan jembatan

bot nelayan

orang-orang 

rumah pondok

tempat tunggu bas

tali batu

tinggalan kapal

pemandangan dari atas bukit

bot nelayan

malin kundang tengah bersujud

sampah orang lain adalah rezeki orang lain

tong kayu pun jadi batu daa...


Ok.Kita sambung ke halaman seterusnya

No comments:

Post a Comment