Tuesday 4 February 2020

Pengalaman bercuti ke Padang dan Bukittinggi Secara Backpackers 12

Aku dah sampai Bukittinggi...masa naik van aku ralit...nasib tak pi sampai paya kumbuh...dah terlepas dalam 5km dah..sebab tu penting check Google map kita dok kat mana...kalau membuta dalam van kompom pi mana hala tak tau...jadi cepat-cepat aku cakap Pak..kiri..kiri..

Dok tepi jalan kat mana ntah aku order gojek untuk ke hotel..rezki syariah..kat sini kalau bawak bini kena tunjuk surat nikah baru boleh masuk bilik...Aku dok sini puas hati..bilik besar..ada water cooler untuk bancuh kopi atau teh ..harga pulak memang terbaiklah...hampa check gambar tengok sendiri harga dia..bilik kat sini standard Cameron Highlands...takde aircond...ada kipas kecik ja...malam-malam kompom sejuk ni...suhu siang 24 darjah Celsius...suhu malam 18 darjah Celsius...

Yang paling best kat sini boleh sewa motor...kalau dok guna gojek ja mau botak kepala...naik gojek 2km pun dah 15k...naik van 4 jam dari Padang 20k ja...dunia...dunia...naik van lagi murah dari naik motorsikal la...huhu..


Bila nak masuk rumah kena buka kasut..owner cakap takpa..tinggal ja kasut kat bawah..aku pun cakap ngakk pa pa pak...gue angkat aja masuk kamar...buka kasut jinjing kasut masuk bilik..walau Timberland RM10 pun kalau hilang mau menangis...huhu



harga bilik 3 hari 2 malam..murah gila dengan bilik boleh duduk 4 orang..

semua yang hampa nak tau ada kat sini

spender perempuan bilik sebelah...haha..

bilik luas boleh masuk 4 orang pasal ada tilam lebih

kat bawah ada jiran bela anjing tapi dia terikat dan baik...tak menyalak kat orang...aku ada bagi dia makan martabak rahmat yang aku tak larat perabih pasal banyak sangat...

nak bancuh air boleh kat sini

kipas dalam bilik

tandas yang bersih dan cantik...air panas pun ada..


Ok.Kita sambung ke halaman seterusnya

No comments:

Post a Comment