Tuesday 4 February 2020

Pengalaman bercuti ke Padang dan Bukittinggi Secara Backpackers 15

Malam ni aku lepak kat lapangan kantin..macam funfare tempat kita la...ada games tikam,bola,dart,mainan budak-budak...pastu ada la macam deretan gerai jual macam-macam jenis makanan...Aku jumpa kerak telur...jadi beli la 15k satu...dia campuran nasi,telur,serondeng dengan nyoq yang digoreng...rasa ranggup,pedas,lemak,masin...sedap jugak makan panas-panas dengan cuaca sejuk 18 darjah celsius ni kan...kerak telur ni makanan betawi...camna boleh ada kat Bukittinggi tak tau lah..tapi kerak telur ni makanan yang wajib hampa try...sedap..

Pastu try satu la street food...rujak cireng...rujak cireng ni makanan Bandung..peniaga dia pernah study kat Bandung 4 tahun...balik kampung buka la rujak cireng ni..Rasa dia macam makan cucur yang kita dok makan cuma dia lebih lembut pasal guna tepung sagu..


Kat sini aku jumpa 2 benda ni ja yang rare...yang lain biasalah bakso..nasi goreng...jadi aku try makan benda yang tak pernah aku makan jela..kalau nak makan bakso pun ok gak...makan benda berkuah panas-panas dengan cuaca sejuk memang selera la kan..

taman mainan budak-budak

deretan gerai makanan

gerai jualan

funfare kat Bukittinggi

aku pancing botol kompom tak boleh...kalau pancing ikan terer la

rujak cireng...memang sedap...wajib hampa try benda ni...

macam funfare kat Malaysia

kat sini hanya 1 gerai sahaja jual rujak cireng ni...jadi kompom cari jumpa punya

roda gergasi

kuda ku lari gagah berani

sapa terer main dart boleh try...aku kalau dia letak panah menangis semua hadiah aku bolot

buai laju-laju sampai pokok ru...apa dalam baju seekor katak puru

1 comment: